Magia w procesie

Home / Portfolio / Magia w procesie
Magia w procesie

1Magia w Procesie to  warsztaty multimedialne dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, w trakcie których uczestnicy pracowali nad stworzeniem aplikacji mobilnej polecającej najciekawsze miejsca w Warszawie. Projekt aplikacji został wspólnie ustalony na podstawie zainteresowań i tematów ważnych dla naszych uczestników, a poziom trudności był dopasowany do możliwości młodzieży.

Magia w Procesie to ambitny eksperyment, precedens na skalę ogólnopolską i ogromne wyzwanie. Podczas warsztatów uczestnicy uczyli się jak stworzyć aplikację mobilną od pomysłu do realizacji.  Aplikacja Polecam to! w Warszawie to pierwsza polska aplikacja wymyślona i zrealizowana przez młodzież, która wspólnie pracowała nad pomysłem, grafiką, zawartością, promocją, multimediami oraz programowaniem. Uczestnicy wymyślili, opisali i zaprojektowali aplikację mobilną, która poleca najciekawsze – zdaniem uczestników - miejsca do odwiedzenia w Warszawie. Miejsca te związane są z kultura, sportem, sztuką lub historią Warszawy, np. Kino Elektronik, Park Fontann, ulica Chmielna, Zoo.

Aplikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla młodzieży, ale może także stanowić inspirację do wycieczki zarówno dla turystów, jak i samych mieszkańców Warszawy.

mwp

Warsztaty miały formułę Medialabu, gdzie najważniejsze jest współdziałanie umożliwiające uczenie się od siebie oraz dzielenie się różnymi umiejętnościami, wykorzystującą nowe media i otwarte technologie. 

Projekt zakończył się otwartym wydarzeniem podsumowującym, podczas którego uczestnicy zaprezentowali efekty swojej pracy. Na uroczystej prezentacji aplikacji przybliżyliśmy założenia projektu, omówiliśmy poszczególne fazy realizacji aplikacji oraz przedstawiliśmy metody i narzędzia użyte podczas warsztatów. Opowiedzieliśmy też o tym, jak samodzielnie i bezkosztowo stworzyć aplikację mobilną.

POLECAM TO W WARSZAWIE

 Od 18 października 2015 r. aplikacja jest dostępna do bezpłatnego pobrania w Google Play.

POLECAM TO GOOGLE PLAY

Film z warsztatów Game Maker, które prowadził Kamil Wdowczyk.

Scenariusze i materiały pomocnicze do warsztatów Magia w Procesie
CC BY-SA 3.0 Polska Fundacja Culture Shock

WARSZTATY PROWADZIŁY:

Sylwia Żółkiewska – graficzka, projektantka aplikacji mobilnych, autorka materiałów edukacyjnych na temat nowych technologii w sztuce i edukacji. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (Wydział Grafiki, specjalizacja – film animowany), Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Z Fundacją Festina Lente zrealizowała ponad 30 aplikacji edukacyjnych na platformy Android/iOS (m.in. na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themersonów). Prowadzi warsztaty i seminaria związane z zastosowaniem aplikacji w animacji kultury i edukacji. Jest inicjatorką projektu Świadomi twórcy. Badanie kompetencji prawnych artystów zrealizowanego przez Fundację ICRA i Uniwersytet Jagielloński. Współpracuje m.in. z: Towarzystwem Inicjatyw Twórczych ę, Fundacją Culture Shock, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Techsoup Polska, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacją Orange.

Paulina Jędrzejewska – działa w tematyce edukacji, technologii informacyjno-komunikacyjnych, bezpieczeństwa i prywatności w sieci, a także cyfrowego wykluczenia. Doświadczona trenerka i coach grupowy. Absolwentka Akademii Cyfrowej Wyprawki Fundacji Panoptykon oraz Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP. Od 4 lat w Fundacji Culture Shock realizuje warsztaty Medialab, pracując na zmianie społecznej poprzez nowe technologie. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu projektów międzypokoleniowych oraz przy realizacji działań mających na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. Współzałożycielka marki Hedoco działającej w nurcie open designu, która w ofercie posiada m.in. wynalazki oparte na otwartych technologiach, artykuły wzornictwa przemysłowego. W ramach Medialabu współprowadziła zajęcia z programowania na platformie Arduino, a także opracowała scenariusze warsztatów.

 Oraz Kamil Wdowczyk (spotkanie Game Maker) oraz Mateusz Telega (spotkanie Reaper).

Partnerami w projekcie jest Biblioteka Publiczna im. Zygmunta Jana Rumla w Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy i Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 7 w Warszawie.

 logoMOS_

Patroni: logo_bum  kurier praski

Projekt współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.